Naleśniki drożdżowe z owocami

Naleśniki drożdżowe z owocami

Naleśniki inne niż te, które znasz bo z dodatkiem drożdży. Są niesamowite.. delikatne, pachnące masłem.

Cudowne do zajadania prosto z patelni. Nie są tłuste, więc można je złapać w rękę i wybiec nimi na dwór, na trawę. Tak właśnie zrobiły moje Dzieci, gdy tylko je zobaczyły (stąd o dwa naleśniki mniej na zdjęciu) :-)

Czas przygotowywania: 40 minut
Czas smażenia: do 20 minut
Ilość naleśników: około 6 sztuk średnicy 22 cm

Więcej ...
Uniwersalna surówka z ogórków

Uniwersalna surówka z ogórków

Ta surówka, to dla mnie symbol wiosny i lata. Pachnące, świeże ogórki i piękna rzodkiew.. koniecznie cieniutko pokrojone. Kleksy ze śmietany wymieszanej ze szczypiorkiem i koperkiem to zwieńczenie tego banalnie prostego, ale dzieła.

Tę surówkę możesz dodać do prawie każdego polskiego obiadu. Cudownie sprawdza się również do dań z grilla :-)

Czas przygotowywania: do 15 minut
Ilość porcji:
 4

Składniki:
• 400 -500 g świeżych ogórków (u mnie 2 półdługie)
• 6 średnich rzodkiewek
• pół czerwonej cebuli
• pół pęczka koperku
• pół pęczka szczypiorku
• 100 g śmietany 18 %
• sól i pieprz

Więcej ...
Miękkie kluski z gotowanych ziemniaków

Miękkie kluski z gotowanych ziemniaków

Zostały mi całkiem ładne, gotowane ziemniaki z dnia poprzedniego. Chciałam je zwyczajnie podsmażyć na oleju, ale coś mnie podkusiło, by zrobić kluski z wrzątku :-)

Chyba zobaczyłam praskę do ziemniaków w szufladzie i nie mogłam się powstrzymać. Chwilę podumałam.. ale tylko chwilę, ponieważ miałam dosłownie 30 minut na zrobienie ciepłego posiłku dla moich Dzieci, które wracały już ze szkoły.

Postanowiłam zrobić mięciutkie, dosłownie rozpływające się w ustach kluseczki pływające w pysznym, delikatnym sosie pomidorowym. Taki sosik zrobiłam w 3 minuty :-)

Delikatne kluseczki z gotowanych ziemniaków z dodatkiem pomidorków duszonych z masłem.. kto by się nie skusił?!

Uwaga - ten posiłek mogą zjeść nawet maluszki. Można pominąć dodatek soli i pieprzu w przepisie.

Łączny czas przygotowywania: około 30 minut
Ilość porcji: śmiało dla 4 osób

Składniki na kluski:
• 500 g ugotowanych ziemniaków
• 4 łyżki mąki pszennej
• 2 łyżki mąki ziemniaczanej
• szczypta soli

Składniki na sos pomidorowy:
• 400 g krojonych pomidorków bez skórki z puszki
• 2 łyżki masła, najlepiej klarowane
• szczypta soli i pieprzu

Potrzebne będą:
miska; praska do ziemniaków; duży garnek oraz cedzak.

Więcej ...
Jak zrobić surówkę z białej kapusty

Jak zrobić surówkę z białej kapusty

Najprostszy, tradycyjny przepis na surówkę z białej kapusty z jabłkiem.
Szybko, tanio i smacznie.

Czas przygotowywania: do 15 minut
Ilość porcji:
 6

Składniki:
• pół średniej główki białej kapusty - 400 g
• 1 średnie jabłko
• 25 ml oliwy
• mały pęczek koperku
• płaska łyżeczka soli
• pół płaskiej łyżeczki pieprzu
• 2 płaskie łyżki cukru
• sok z połówki cytryny

Więcej ...
Kolorowa sałatka z awokado

Kolorowa sałatka z awokado

Świetna i szybka sałatka z awokado, pomidorami i czerwoną cebulą.

- smacznie
- zdrowo
- kolorowo

Sałatka pasuje idealnie na każdy posiłek. Można ją spakować również do pracy lub do szkoły.

Polecam np. do:
- kurczaka szarpanego 
- kurczaka pieczonego
- nuggetsów z kurczaka
- piersi z kaczki 

Czas przygotowywania: do 15 minut
Ilość porcji:
 4

Więcej ...
Jak ugotować zielone szparagi

Jak ugotować zielone szparagi

Zazwyczaj sięgam po szparagi zielone. Nie tylko dlatego, że według mnie są ładniejsze od białych. Mają też intensywniejszy smak.

Im cieńsze szparagi, tym lepiej. Czasem nie trzeba ich nawet obierać ;-)
Szparagi można też upiec. Gorąco polecam przepis na szparagi zapiekane w szynce parmeńskiej.

Tym razem jednak wersja gotowana, przepyszna bo podana z francuskim sosem Mornay- przepis podlinkowany!

Do dzieła!

Czas przygotowywania: do 30 minut
Ilość sosu: 4 porcje

Składniki:
• 500 g świeżych zielonych szparagów - jeden pęczek
• pół łyżeczki soli i cukru
• do polania sos Mornay - przepis pod linkiem

Więcej ...
Pasztet jaglany z warzywami

Pasztet jaglany z warzywami

Przepis na wegetariański pasztet pieczony z kaszy jaglanej oraz kilku warzyw.

Jego ogromną zaletą jest prostota i szybkie tempo przygotowania, ponieważ nie trzeba mielić składników.

Polecam go także dla osób na diecie bezglutenowej :-)

Czas przygotowywania: 20 minut
Czas pieczenia: 50 minut w temp. 180 stopni
Ilość porcji: 3 małe foremki 18 x 8 cm

Więcej ...